SLEEPLESS I EN SÖDERORT

Igår hade jag och Martin några vänner över på en liten men mysig grillafton. Vi satt utanför vår nya bostad och njöt av söndagen på en filt. Det grillades och skrattades, det var söndag helt enkelt.  Filten, som egentligen är en handduk tog vi in och la på golvet i hallen.  

Imorse när jag duschat och gjort mig redo för att ta bussen till jobbet lyfte jag på handduken för att hänga upp den. Under den låg något jag äcklas så mycket av att jag faktiskt, helt på jätteriktigt kräks. På golvet, under handduken låg en mördarsnigel. Jag fick panik. Slängde tillbaka handduken och sprang till bussen. Tänkte att den nog skulle vara fast under handduken tills Martin vaknade och "åtgärdade problemet". Men tji fick jag! Nu är klockan mitt i natten och vi har ännu inte hittat den. Vi har lagt ruccola och vindruvor i hallen och släckt alla lampor för att locka fram den lille luringen. När man har en snigel på rymmen skyr man inga medel. Vi ska snart göra en överrasknings manöver men det kliar över hela kroppen av obehag.  

Jag försöker verkligen älska alla levande varelser men ibland är det så förbannat svårt.




YOU
REMEMBER ME?

E-MAIL

URL/BLOG

WHATS COOKIN' GOOD LOOKIN'?

Trackback
RSS 2.0