DAGENS RÄTT


Jag avskyr att lägga pengar på mat till mig själv, det är  kanske världens tråkigaste utgift näst efter Sl-kortet. Men om det däremot handlar om mat som skall inhandlas för att sedan lagas och avnjutas i kära vänners sällskap är femman en helt annan. Därför struntade jag i lunchen idag - ja, jag vet att man inte ska skippa måltider men om man inte är hungrig och det till råga på allt är en sån förbannat tråkig utgift (dessutom h a t a r jag matlådor, så snuskigt!) tycker jag man kan lägga lunchpengarna på något bättre - En god bok till exempel. Så det gjorde jag. Jag gick till Pocket Shop och köpte mig Haruki Murakamis Fågeln som vrider upp världen. Sen satte jag mig med en mindre spann kaffe och njöt av höstvindarna i fyrtiofem minuter.  Jag tror att den kommer ge mig mycket mer än vilket annat luncherbjudande i hela världen!

(Att jag vid slutet av dagen var så hungrig att jag storknade hör inte till saken, eheh)


POSTED BY: Martin

Åhhåhhh. Vill också läsa den!

2009-09-18 @ 10:52:03
URL: http://lilytwig.blogg.se/



YOU
REMEMBER ME?

E-MAIL

URL/BLOG

WHATS COOKIN' GOOD LOOKIN'?

Trackback
RSS 2.0