PLUTTEN

Jag hade en kanin en gång, han hette Skrutten. När Skrutten var liten skuttade han ute i gröngräset . Där blev han ett lätt byte för vår katt Pekka. Skrutten dog inte direkt, men några dagar senare av chock och inre skador. Jag hatade Pekka ett tag men det gick över. Han var ju katt och visste inte bättre, han såg en bit mat skutta runt och jag klandrar honom inte längre, jag kan känna likadant vissa dagar.
   I alla fall. När Skrutten dog blev jag förfärligt ledsen och sörjde varje dag. Mina föräldrar fick otroligt dåligt samvete och jag fick en ny kanin; Plutten ( Gud vad uppfinningsrik man var som barn! ) Anygays, honom tyckte jag också mycket om. Han käkade havreflarn och digestivekex, äpplen och kvistar. Han var förfärligt söt när han drack vatten. Därför filmade jag det. Tada!






YOU
REMEMBER ME?

E-MAIL

URL/BLOG

WHATS COOKIN' GOOD LOOKIN'?

Trackback
RSS 2.0