TANT DE NUITS


Jag såg en dokumentär för ett tag sen. Om natten hette den visst. Jag tänkte inte så mycket på vad som sas utan kikade mest på de rörliga bilderna. Det var fint för jag hade i alla fall inte plats för mer information, det kan bli så ibland när världen snurrar lite för fort. Men en mening lyckades i alla fall nästla sig in; "Om natten är allt lite mer"
   Och det är så himla sant! Allt som händer på natten är lite intensivare och lite mer äkta. Allt som händer om natten känns mycket mer och tanken på vad som hänt under natten känns ännu mer när man tänker på det dagen efter.
   Sedan tänkte jag på Sofies blogg och det som står där; "Samma nätter väntar alla" och det är ju ännu mer sant! Men vad vi väljer att göra med nätterna som tilldelas oss är en annan femma. Det finns ju så många nätter. 

Om jag fick välja skulle jag aldrig behöva sova. Jag har så mycket kärlek om nätterna att jag nästan exploderar förstår ni, så jag skulle spendera varenda natt med att förklara för mina vänner att jag skulle vilja föda deras barn, för alltid ha dem kvar i mitt liv, bita i deras läppar och krama dem så hårt hårt att de säkert förstod att allt det jag sa var sant. Sen skulle jag möta morgonen med en jordgubbs-milkshake i ena handen och en annan hand i den andra.

Hur skulle ni spendera era nätter?

POSTED BY: Johnny

Jag skulle spendera mina nätter med de bästa av atteraljer - en naken man. Omslingrad i en skabbig soffa utan ben på ena sidan, med en cigarett i ena handen, och en flaska (observera flaska) i andra. Vi skulle prata om livet, döden och liv på andra planeter.



Sedan skulle jag byta soffa.

2009-06-12 @ 09:46:32
URL: http://lilytwig.blogg.se/



YOU
REMEMBER ME?

E-MAIL

URL/BLOG

WHATS COOKIN' GOOD LOOKIN'?

Trackback
RSS 2.0